Högby Spa & Konferens följer myndigheternas rekommendationer. Vi har öppet men med begränsade öppettider pga Coronaviruset.

Integritetspolicy

För oss är det viktigt att alla kunder känner sig trygga när de använder vår hemsida och när de lämnar information till oss. Genom vår integritetspolicy säkerställer vi att dina personuppgifter hanteras korrekt och skyddas. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta oss här.

Använder vi oss av cookies?

Ja. Cookies förbättrar tillgången till vår webbplats och identifierar återkommande besökare. Det gör också att användarupplevelsen blir bättre genom att spåra och målanpassa användarens intressen. Vår användning av cookies kopplas inte till personligt identifierbar information på vår webbplats.

Tredjepartscookies

Vi använder oss av Google Analytics för att få koll över hur många som använder vår hemsida, vilka sidor som användare tittar på och hur länge samt vart, på ett ungefär, hen finns. Vi tar emot och sparar information om din dator och webbläsare, inklusive din IP-adress (Din IP-adress anonymiseras innan den lagras.), uppgifter om programvara och hårdvara samt den begärda sidan.

Därför samlar vi in dina personuppgifter

För att kunna utföra våra tjänster på ett korrekt sätt behöver vi behandla vissa typer av personuppgifter. Vi samlar även in och behandlar personuppgifter för att följa tillämplig lagstiftning som t.ex. bokföringslagen och liknande.

För att du ska kunna genomföra en bokning av till exempel en spavistelse, konferens eller ett restaurangbesök behöver vi vissa uppgifter från dig. När du använder våra tjänster eller handlar hos oss kan du direkt eller indirekt komma att ge oss information om dig själv på ett antal olika sätt, som till exempel när du genomför ett köp via vår hemsida eller kontaktar oss genom några av våra kontaktformulär.

Den information vi kan behöva från er är namn, e-postadress, telefonnummer, organisationsnummer samt faktura- och leveransadress eller liknande. Dessa uppgifter behöver vi för att kunna kontakta er inför er vistelse. Vi uppdaterar våra register med jämna mellanrum så att inaktuella uppgifter raderas, vi sparar inga uppgifter längre tid än vi behöver. Vi använder också din e-postadress för att kunna skicka nyhetsbrev till dig, om du inte vill ta emot nyhetsbrevet kan du när som helst ta kontakt med oss så raderar vi dina uppgifter.

Informationsskydd

Endast medarbetare som ska uträtta ett specifikt jobb t.ex. fakturering eller kundservice, får tillgång till personligt identifierbar information. De datorer/servrar som används för att lagra personligt identifierbar information lagras i en säker miljö. Vi säljer inte personligt identifierbar information till utomstående parter. På grund av lagkrav eller med ditt godkännande kan vi komma att dela dina uppgifter med myndigheter såsom Skatteverket, Polisen eller andra myndigheter. Vi kan också behöva lämna ut personuppgifter för att skydda våra rättsliga intressen eller för att upptäcka och förebygga bedrägerier.

Hur länge sparar vi dina uppgifter?

Vi kommer endast behålla dina personuppgifter så länge som det behövs för att uppfylla de syften och lagkrav som specificerats i denna policy. Vi genomföra regelbundna gallringar och tar bort personuppgifter om de inte längre behövs.

Du kan när som helst kontakta oss för att få veta vilken information vi har om dig. Om du inte längre vill att vi sparar dina uppgifter så är det bara att du meddelar oss detta så raderar vi alla uppgifter vi har om dig, så länge de inte är nödvändiga på grund av lagkrav som till exempel bokföringslagen. Vi kommer i de fall endast spara den data som vi är skyldiga enligt lag att hålla.

Samtycke

Genom att använda vår webbplats och dess tjänster godkänner du vår integritetspolicy.

Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta oss här.